Oddělení integrované terapie – poskytuje služby přímé práce s dětmi, zaměřené na rozvoj důležitých dovedností dítěte. Při terapii vycházíme z metod s prokázanou účinností a ověřených technik práce s dítětem s PAS. Programy jsou pro každé dítě nastavené individuálně na základě profilu jeho schopností, zájmů a dalších charakteristik. Nabízené rozvojové programy:
- Individuální práce s dítětem do 6 let
- Párové práce s dětmi 4-6 let
- Skupinová práce s dětmi 5-6 let
Tyto programy jsou zpoplatněné dle aktuálního sazebníku.
Působnost: Služba je určena pro klienty s bydlištěm v Praze a Středočeském kraji a probíhá ambulantně ve středisku NAUTIS v Praze 3, Písecká 1967/5.
Přihlášení na všechny uvedené služby se můžete přes TENTO FORMULÁŘ
Individuální práce s dětmi
Cílem práce je podpora nejvíc oslabených oblastí dítěte a jeho celkového vývoje. Vzhledem k charakteru jádrových potíží, pojících se s autismem, se jedná především o dovednosti související s oblastmi komunikace, sociálního chování a hry. Pracujeme i na dalších dovednostech dle dohody s rodiči. V průběhu služby se cíle práce mění dle dosažených pokroků.
Učení probíhá převážně zábavnou formou, prostřednictvím hry a pro dítě atraktivních aktivit. Základem je pozitivní vztah mezi dítětem a poradcem, na kterém dále stavíme při zařazování náročnějších činností. Při práci využíváme behaviorální přístup k učení. U dětí, které potřebují vyšší míru podpory porozumění a orientace, uplatňujeme principy strukturovaného učení, založené na vizualizaci a strukturalizaci (zpřehlednění prostoru, času a průběhu aktivit). Nedílnou součástí je podpora motivace dítěte k aktivitám a spolupráci.
Individuální práce s dítětem probíhá 1x týdně, délka lekce je 60 minut. Před začátkem lekcí práce s dítětem zájemci absolvují vstupní konzultaci a posouzení úrovně dovedností dítěte za účelem domluvení cílů a upřesnění metod individuální práce. Domlouván blok o max. 10 sezeních, na jehož konci proběhne v případě zájmu rodičů dohoda o dalším prodloužení.
Párová práce s dětmi
Párové nácviky jsou zaměřeny na rozvoj sociálně komunikačních dovedností, společné hry a schopnosti spolupráce ve dvojici. Cílem je získat zkušenosti s interakcí mezi dětmi, které mají zájem o vrstevníky, ale obtížně s nimi navazují kontakt.
Nácviky jsou určené pro děti s PAS nebo podezřením na PAS a s opožděním vývoje řeči ve věku od 4 do 6 let. Podmínkou je schopnost komunikace alespoň základních potřeb – ať už vokálně, pomocí výměnného obrázkového komunikačního systému nebo prostřednictvím manuálních znaků. Dítě musí být schopno separace od rodiče, reagovat na jednoduché, krátké instrukce a zapojit se do jednoduché společné činnosti s dospělým po dobu alespoň 3 minut.
Párové nácviky probíhají 1x týdně, délka lekce je 60 minut. Před zahájením lekcí absolvují zájemci vstupní konzultaci, která slouží ke zhodnocení dovedností dítěte s cílem sestavit vhodný pár dětí, které mají podobnou úroveň komunikačních schopností a zájmů.
Skupinová práce s dětmi
Skupinové nácviky sociálních dovedností jsou zaměřeny na rozvoj sociálně komunikačních dovedností dětí, orientaci v emocích a sociálních situacích a podporu vzájemné spolupráce a hry ve skupině.
Jsou určené pro děti s Aspergerovým syndromem nebo autismem bez poruchy intelektu a opoždění vývoje řeči ve věku 5–6 let. Podmínkou je, aby dítě dokázalo reagovat na verbální instrukce v rámci skupiny a bylo schopné alespoň krátké samostatné práce (5-10 min). Skupinové nácviky probíhají 1x týdně v bloku 10 lekcí.
Nahlášeným zájemcům posíláme pozvánku s bližšími informacemi vždy cca měsíc před začátkem následujícího bloku. Bloky zpravidla začínají v září, lednu a dubnu.
Dokumenty ke stažení:
Kontaktní osoba
Jana Brassányová, DiS.
koordinátorka střediska, sociální pracovnice
jana.brassanyova@nautis.cz, +420 775 241 515
PO 9.00–14.30
ÚT 9.00–14.30
ST 9.00–16.00
Písecká 1967/5, 130 00 Praha 3 – Vinohrady